Yerli elektrikli otomobilin de segment modeli olan SUV, Türkiye otomobil pazarında da ağırlığını artırmaya devam ediyor. Geçen yıl SUV pazarı bir önceki yıla kıyasla yüzde 84,3 büyüdü. SUV'un satışlardan aldığı pay da yüzde 29,8'e yükseldi.
Asfaltın yanı sıra farklı arazi koşullarında kullanılabilen SUV (Sport Utility Vehicle-Spor Amaçlı Taşıt) otomobiller, sürüş koşulları bakımında zengin bir yelpaze sunuyor.Geniş kabin ve bagaj hacmine sahip olan bu otomobiller, kalabalık aileler tarafında da sıklıkla tercih ediliyor. Motor gücü ve performansı yüksek olan bu gövde tipinin, modele göre farklılık göstermekle birlikte yakıt tüketimi de yüksek seviyelerde olabiliyor.
SUV araçların, şehir içinde kullanımı da giderek bir trend haline geldi. Özellikle yüksek otomobil severlerin gözdesi olan SUV'lar, kadın sürücüler tarafından da daha fazla tercih edilmeye başlandı.
Sedanın payı azaldı, SUV'un yükseldi
Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) tarafından üretilecek elektrikli otomobilin ilk piyasaya sürülecek segment modeli olan SUV, Türkiye otomobil pazarında da ağırlığı artmaya devam ediyor.
Otomotiv Distribütörleri Derneğinden (ODD) derlenen verilere göre, geçen yıl Türkiye otomobil pazarında, en çok tercih edilen gövde tipi yüzde 44 payla yine sedan otomobiller oldu.
Sedan otomobilleri, yüzde 29,8 payla SUV takip etti. Böylece geçen yıl satılan yaklaşık her 3 otomobilden biri SUV gövde tipinden gerçekleşti. Satışlardan pay sıralamasında SUV'u yüzde 23,2 payla hatchback (HB) otomobiller takip etti. Diğer yüzde 3,1'lik kısım ise "MPV, CDV, spor ve station wagon" gövde tiplerinden oluştu.
2020 yılı ile 2019 yılı kıyaslandığında, sedan otomobillerin payı yüzde 49,9'dan yüzde 44'e gerilerken, SUV'un payı yüzde 25,4'ten yüzde 29,8'e ve hatchback gövde tipli otomobillerin payı da yüzde 20,9'dan yüzde 22,2'ye çıktı.