Yılda 175 bin TOGG üretilecekse, her yıl yaklaşık ilave 5-10 bin MW yenilenebilir enerji yatırımı yapılmalıdır
TOGG için 5 model planlanıyor; Ancak ilk etapta, 150 kW (200 HP) arkadan çekişli ve 2×150 kW yani 300 kW (400 HP) dört çeker olmak üzere de 2 farklı motor tercihi sunacak.
Ortalama 150 KW’lık batarya kullanan aracı hesaba alalım. Hızlı şarj tekniği ile bataryasını yarım saatte bile dolduracağı iddia ediliyor. Yılda 175 bin TOGG aracın yola çıkacağı düşünülürse, en kötümser senaryo kabulü ile, araçların hepsi birden aynı anda elektriğe bağlansa 175 bin x 150 KW / yarım saat = 52,5 bin MW emre amade güç gerektirir. Yani hepsi birden aynı anda şarj etseydi bize gerekli olan ilave güç buydu (toplam gücümüzün 103 bin MW olduğunu hatırladınız değil mi?)
Bu en kötümser senaryo ile hesapladıktan sonra, biz yüzde 25 aracın fişe takılacağını öngörelim. 1.yılın sonunda, 175 bin elektrikli araç pazara sürülecekse, yaklaşık 12,5 bin MW ya da daha basit tutalım 5-10 bin MW kadar emre amade “yeni” güç tesis edilmesi gerek. Hatırlatalım; elektrikli şarj için yerinde kullanılabilecek enerji türleri, rüzgar ve güneş için bugün ülkenin toplam yenilenebilir elektrik gücü 20.161 MW civarıdır.