Merhaba,
Bildiğiniz gibi piyasada bir çok farklı AC şarj cihazları satılmaktadır. 22kW'a kadar şarj imkanı sununlar var, Wifi bağlantısı sunanlar var vs, fakat bu cihazların ana işlevi anladığım kadarıyla şebekeden gelen akımı sınırlamaktır.
Yeni binalar hariç çoğu binaların 22 kW'lık bir gücü kaldırmaları mümkün görünmüyor (belki ancak 7kW). Dolayısıyla 25bin-35bin TL civarındaki EV şarj cihazları anlamsız kalıyor.
10bin - 15bin TL aralığında satılan EV şarj cihazları da var fakat tek işlevleri aslında şebekeden gelen akım değerini kısıtlamak, ki bu fonksiyon Togg T10X içinde zaten var.
Togg T10X içindi zaten AC şarj akımı sınırlama özelliği mevcut olduğuna göre ayrıyeten şarj cihazı almanın mantığı var mıdır? (belki işi garantiye almak için, arada bir "sigorta" işlevi gören bir cihaz olsun diye olabilir belki)
Aracın şarj kablosunu doğrudan Trifaz kutusuna bağlamamız yeterli olmaz mı (trifaz tarafında gerekli sigortaların olması kaydıyla tabi)?
Bildiğiniz gibi piyasada bir çok farklı AC şarj cihazları satılmaktadır. 22kW'a kadar şarj imkanı sununlar var, Wifi bağlantısı sunanlar var vs, fakat bu cihazların ana işlevi anladığım kadarıyla şebekeden gelen akımı sınırlamaktır.
Yeni binalar hariç çoğu binaların 22 kW'lık bir gücü kaldırmaları mümkün görünmüyor (belki ancak 7kW). Dolayısıyla 25bin-35bin TL civarındaki EV şarj cihazları anlamsız kalıyor.
10bin - 15bin TL aralığında satılan EV şarj cihazları da var fakat tek işlevleri aslında şebekeden gelen akım değerini kısıtlamak, ki bu fonksiyon Togg T10X içinde zaten var.
Togg T10X içindi zaten AC şarj akımı sınırlama özelliği mevcut olduğuna göre ayrıyeten şarj cihazı almanın mantığı var mıdır? (belki işi garantiye almak için, arada bir "sigorta" işlevi gören bir cihaz olsun diye olabilir belki)
Aracın şarj kablosunu doğrudan Trifaz kutusuna bağlamamız yeterli olmaz mı (trifaz tarafında gerekli sigortaların olması kaydıyla tabi)?